Developing healthy sleep habits

ایجاد عادت‌های سالم برای خوابیدن

شما هم مانند بیشتر والدین احتمالاً کم‌خوابی را تجربه کرده‌اید. ما می‌دانیم که این می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. برای کمک به شما در مدیریت آن، می‌خواهیم چند نکته را پیشنهاد دهیم که با کمک آنها بتوانید راحت‌تر کودکتان را در طول شب بخوابانید.

در حدود ۶-۴ ماهگی متخصصان اطفال ایجاد یا تقویت یک برنامهٔ منظم برای قبل از خواب را توصیه می‌کنند. اگر می‌خواهید به کودک خود کمک کنید تا خودش بخوابد، توصیه‌های زیر که دانشگاه اطفال آمریکا آنها را بیان کرده‌است می‌تواند به شما کمک کند:

  • برنامه‌ای منظم برای قبل از خواب تنظیم کنید و آن را هرروز به همان ترتیب تکرار کنید.
  • کودک را در حالی که خواب‌آلود است اما هنوز بیدار است به رختخواب ببرید. به این ترتیب او یاد می‌گیرد بدون وجود محرک‌های فراوان بخوابد و در صورت بیدار شدن برای دوباره به خواب رفتن به کمک احتیاج ندارد.
  • سعی کنید او را خیلی دیر به رختخواب نبرید تا از زیادی خسته شدن او جلوگیری کنید. همچنین خیلی زود هم او را نخوابانید زیرا خوابش نخواهد برد.
  • اگر گریه کرد، یک لحظه صبر کنید و ببینید آیا می‌تواند خودش بدون کمک شما دوباره بخوابد. در غیر این صورت، سعی کنید دلیل گریهٔ او را تشخیص دهید. ممکن است دلیلش این باشد که او نیاز به تعویض پوشک دارد، گرسنه است یا احساس مریضی می‌کند. اگر هیچ یک از موارد بالا نیست، از روشن کردن چراغ، بازی کردن یا بغل کردن او خودداری کنید. در عوض با اطمینان و مهربانی با او سخن بگویید.
  • اگر می‌خواهید پوشکش را عوض کنید یا به او غذا دهید، فقط یک چراغ شب را روشن کنید و سکوت را رعایت کنید تا کودک شما بداند که نیمه شب زمان بازی نیست.

به یاد داشته باشید که هر نوزادی متفاوت است و نیازهای مختلفی دارد. به تقویت برنامهٔ منظم قبل از خواب ادامه دهید و به‌آرامی و با ملایمت به او کمک کنید تا خودش بخوابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

برای کسی یک هدیه ویژه ارسال کنید که یک عمر طول بکشد

برای چه کسی خرید می کنید؟