یک خواب خوب و استراحت کافی برای ترمیم بدن و مغز ما بسیار مهم است. خوب خوابیدن با روحیهٔ بهتر، خلق‌وخو، عملکرد بدنی و نگرش مثبت همراه است. خواب برای مغز ما ضروری است؛ زیرا خوابیدن باعث تحکیم و سازماندهی رویدادهای روز می‌شود. خوابیدن به کودکان امکان می‌دهد که به رشد خود ادامه دهند و درحالی که پر از انرژی و مشتاق ادامهٔ یادگیری و کاوش در محیط اطراف خود هستند، بیدار شوند. خوابیدن هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مهم است.

خواب برای کودکان ضروری است. این به آنها کمک می‌کند انرژی خود را برای روز پیشِ‌رو بازیابی کنند و رشد جسمی و شناختی خود را تقویت می‌کند. هنگام خواب، بچه‌های کوچک انرژی خود را ذخیره می‌کنند و این به آنها اجازه می‌دهند وزن بگیرند و رشد کنند. همچنین خواب کافی سبب رشد اندام‌های حیاتی آنها نیز می‌شوند. به همین ترتیب، خوابیدن به آنها کمک می‌کند تا با انرژی کافی برای حرکت، راه رفتن، یادگیری، گفت‌وگو و کاوش در دنیای اطرافشان از خواب بیدار شوند.

در حدود این سن، کودکان به طور معمول فقط به یک ساعت چرت در روز نیاز دارند. این به آنها فرصت بیشتری می‌دهد تا در اطراف خود کاوش کنند و در طول روز بازی کنند. براساس اعلام بنیاد ملی خواب، محدودهٔ خواب مناسب برای کودکانی که ۲۰-۱۷ ماه دارند بین ۱۱ تا ۱۴ ساعت در روز است. بعضی از بچه‌ها کمتر ‌یا ‌بیشتر از این حد می‌خوابند. با این‌حال، متخصصان توصیه نمی‌کنند که کودکان کمتر یا بیشتر از ۹ تا ۱۶ ساعت بخوابند. اگر فکر می‌کنید کودک شما بیش از حد لازم خوابیده است، می‌توانید چرت روزانهٔ او را کوتاه کنید تا اطمینان حاصل کنید که در طول روز تحریک‌پذیری کافی را دریافت می‌کند. از طرف دیگر، اگر کودک کوچک شما کمتر می‌خوابد، سعی کنید برنامهٔ منظم خواب او را تقویت کنید. خوابیدن ضروری است؛ زیرا به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک می‌کند. به‌علاوه، او در طول روز روحیهٔ بهتری خواهد داشت و برای یادگیری زبان، حرکت و مهارت‌های شناختی پذیراتر خواهد بود. احتمالاً در طول روز مجبور به دویدن به دنبال کوچولوی خود هستید. این خوب است؛ زیرا بدان معنی است که او انرژی زیادی دارد و خوشبختانه در هنگام خوابیدن خسته خواهد بود. همچنین، هنگام خواب، کودک آنچه را که در طول روز آموخته است تقویت خواهد کرد؛ زیرا مغز از خواب برای تنظیم وقایع روز استفاده می‌کند.