حیوانات خانگی با بازی و همراهی با صاحبانشان نشاط و شادی فراوانی را به آنها هدیه می‌کنند اما آیا می‌دانید مزایای داشتن حیوان خانگی چیزی فراتر از نوازش کردن و سرگرم شدن با آنهاست؟ یک مطالعهٔ جدید نشان داد که داشتن حیوانات خانگی می‌تواند از نوزادان در برابر آلرژی و چاقی محافظت کند.

در ابتدا این موضوع ممکن است اشتباه به نظر برسد. بیشتر والدین به دلیل اینکه فکر می‌کنند حیوانات خانگی سبب آلرژی و عطسه در فرزندانشان می‌شوند، می‌خواهند آنها  را از حیواناتی اهلی مانند سگ و گربه دور نگه دارند اما تحقیقی که گروه اطفال دانشگاه واشنگتن انجام داده است، برعکس این قضیه را نشان می‌دهد. تماس با سگ‌ها در اوایل دورهٔ کودکی، به خصوص در زمان تولد، می‌تواند به رشد سالم کودک کمک کند و احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های آلرژیک را کاهش دهد. علاوه‌براین، مطالعه‌ای که به‌تازگی در دانشگاه آلبرتا انجام شد، نشان داد که در بدن نوزادان خانواده‌هایی که حیوانات خانگی دارند- ۷۰٪ آنها سگ بودند – سطح بالاتری از دو نوع میکروب (رومینوکوک و اوسیلوسپیرا) وجود دارد که خطر ابتلا به آلرژی و چاقی را کاهش می‌دهند.

در حقیقت، فواید قرار گرفتن در معرض حیوانات خانگی می‌تواند به نوزادانی که هنوز در رحم هستند نیز منتقل شود. بله، درست خواندید! مادران می‌توانند در حین بارداری از فواید ارتباط با حیوان خانگی بهره‌مند شوند. حضور حیوان خانگی در خانه در زمان بارداری می‌تواند میکروبی را به نام میکروبیوم وارد رودهٔ نوزاد کند.

توجه به این نکته مهم است که قرار گرفتن در معرض حیوانات خانگی، از زمان بارداری تا ۳ ماه بعد از تولد کودک مهم است.

محققان تصور می‌کنند که ارتباط با سگ‌های خانگی می‌تواند به تکامل مرحلهٔ مهمی در سیستم ایمنی کودک، که به سرعت در حال رشد است، کمک کند، مرحله‌ای که ممکن است اندکی پس از تولد رخ دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید: