کودک شما در حال حاضر یک ماهه است و شما تمرینات زیادی را در زمینهٔ تعویض پوشک او انجام داده‌اید اما تازه شروع کرده‌اید! در طول دو سال اول زندگی کودک خود، زمان زیادی را صرف تعویض پوشک خواهید کرد. خبر خوب این است که تعویض پوشک، به خصوص با تمرین، زیاد طول نخواهد کشید. به همین ترتیب، به یاد داشته باشید که تعداد پوشک‌های مرطوب و کثیفی که عوض می‌کنید، نشان‌دهندهٔ سلامت کودک است؛ یعنی اگر پوشک مرطوب را به تعداد دفعات معمول عوض نمی‌کنید، ممکن است به این معنی باشد که کودک کم آب است و اگر پوشک کثیف را عوض نمی‌کنید، ممکن است یبوست داشته باشد.

چند پوشک در روز باید عوض کنم؟

بعد از ماه اول، کودک شما حدود ۶-۴ پوشک در روز خیس می‌کند. همچنین متوجه می‌شوید که با کاهش حرکات روده، پوشک‌های کثیف کمتری عوض می‌کنید. ممکن است تعداد آنها هر روز یکسان نباشد. تا زمانی که نشانه‌هایی از احساس درد یا مدفوع سخت و خشک است در او نمی‌بینید یبوست ندارد. از طرف دیگر، اگر فکر می‌کنید کودک شما یبوست دارد، در تماس با پزشک متخصص اطفال خود کوتاهی نکنید.

با این حساب، شما در روز حدود ۱۰-۴ و حدود ۲۴۰ پوشک در ماه عوض خواهید کرد. این همه پوشک! به همین دلیل توصیه می‌شود چند مارک مختلف پوشک را بخرید تا ببینید آیا آنها را دوست دارید و مناسب کودک شما هستند. هنگامی که مارک مورد علاقهٔ خود را پیدا کردید، هزینه‌ها را تخمین بزنید، به دنبال کوپن بگردید و در صورت داشتن امکان پس‌انداز، هرچه بیشتر آنها را خریداری کنید (ممکن است گران شوند!). از طرف دیگر، اگر از پوشک پارچه‌ای استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که هرروز بیش از ۱۰ پوشک تمیز و آماده دارید تا نیازهای کودک شما را برآورده کند. به یاد داشته باشید مهم است که پوشک را به محض مشاهدهٔ خیس یا کثیف بودن، عوض کنید. تشخیص پوشک مرطوب یک‌بار مصرف اغلب دشوار است، زیرا معمولاً کودک را اذیت نمی‌کند؛ بنابراین مهم است که مرتب پوشک را بررسی کنید.