نوزادان نسبت به آنچه با پوستشان در تماس است از بزرگ‌سالان حساس‌ترند. در اینجا چگونگی انتخاب زیباترین و مطمئن‌ترین نوع لباس را که برای همه در دسترس است توضیح می‌دهیم.

برای والدین جدیدی که در انتظار کودک‌اند، تقریباً چیزی به اندازهٔ یک لباس زیبای بچه جذاب نیست؛ زیرا لباس کودک را به زیبایی مانند یک آغوش گرم و ماندگار در خود می‌پیچاند اما چیزی که هنوز توجه چندانی به آن نمی‌شود کیفیت لباس‌هایی است که ما بر تن حساس نوزادانمان می‌کنیم. لباس نوزادی که معمولاً در فروشگاه‌های خرده‌فروشی یا به صورت آنلاین می‌یابیم اغلب با مواد شیمیایی که ممکن است مضر باشند (حتی وقتی روی آنها نوشته‌شده ۱۰۰٪ پنبه) ساخته شده است. اینها شامل سموم دفع آفاتی است که برای پرورش پنبه استفاده می‌شود و همچنین مواد شیمیایی مورد استفاده برای ایجاد رنگ، چاپ یا برخی ویژگی‌های خاص مانند ایجاد لباس مقاوم به لک یا بو.

  1. چرا برای نوزادان اهمیت بیشتری دارد

نسبت به اندازهٔ بدن، نوزادان بیش از بزرگ‌سالان آلودگی‌های محیط اطراف خود را جذب می‌کنند. آنها همچنین کمتر از بزرگ‌سالان قادر به تجزیه یا از بین بردن مواد شیمیایی جذب‌شده در بدنشان هستند. قسمت زیادی از آنچه نوزادان جذب می‌کنند از طریق پوستشان است که نازک‌تر و نفوذپذیرتر از پوست بزرگ‌سالان است. در نتیجه موادی که با پوست کودک تماس پیدا می‌کنند به راحتی جذب می‌شوند و به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند.

  1. سوپ ارگانیک

آگاهی در مورد مواد غذایی در بین والدین افزایش یافته است و این بسیار خوب است. بااین‌حال، به پیامد تأثیر لباس‌های دارای مواد شیمیایی با وجود عواقب دراز مدتی که بر سلامتی نوزادان دارند، به همین سرعت توجهی نشده است. امروزه بهترین و ایمن‌ترین گزینه برای لباس کودک پنبهٔ طبیعی مجاز است. پنبه ارگانیک به طور طبیعی و پایدار، بدون علف‌کش، سموم دفع آفات یا سایر مواد شیمیایی مضر رشد می‌کند. انتخاب ارگانیک به معنای محدود کردن قرار گرفتن نوزاد در معرض مواد شیمیایی مضر است که معمولاً در لباس‌های غیر ارگانیک یافت می‌شود.

  1. کمبود اطلاعات و دسترسی باعث ضرورت می‌شود

برخلاف فواید واضح، انتظار اینکه بیشتر والدین به لباس‌های کودک ارگانیک روی بیاورند غیرواقعی است؛ اولاً، والدین نمی‌توانند تحقیق عمیق انجام دهند و در مورد هر مسئله کاملاً آگاهانه انتخاب کنند. علاوه‌براین، یافتن لباس‌های کودک ارگانیک سخت‌تر است و در صورت موجود بودن، معمولاً به طور قابل‌توجهی گران‌تر هستند. بیشتر مردم توانایی تهیهٔ آنها را ندارند یا هزینه کردن برای آن را توجیه‌پذیر نمی‌دانند زیرا نوزادان سریع رشد می‌کنند و فقط چند بار می‌توانند از لباس استفاده کنند. همچنین اغلب مادران بعضی لباس‌ها را به عنوان هدیه از عزیزانشان دریافت می‌کنند و کنترل زیادی روی پارچه‌های انتخاب‌شده ندارند.