حقایق تغذیهٔ مورد علاقهٔ Molly!

من عاشق بیان حقایق مورد علاقهٔ خودم در مورد تغذیه هستم! داستان‌های بسیاری از همسران قدیمی در مورد غذا وجود دارد که منسوخ شده یا خلاف واقع‌اند. هرچه بیشتر به عنوان والدین بدانید، آمادگی بهتری برای کمک به کوچولوی خود خواهید داشت. برخی از حقایقی که من قصد دارم آنها را بیان کنم بخشی از رویکرد SOS به تغذیه است که دکتر کی تومی آن را تهیه کرده است. توجه به این نکته مهم است که اگر فکر می‌کنید فرزند شما در زمان غذا خوردن با مشکل روبه‌رو است، باید برای دریافت پیشنهادها و یا معاینه با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

حقیقت: کودکان باید با غذای خود بازی کنند!

بچه‌ها با بازی کردن بهتر یاد می‌گیرند! بازی یک تجربهٔ چند حسی و لذت‌بخش است که منجر به پذیرش بیشتر غذاهای جدید خواهد شد. برای کودکان مهم است که قبل از چشیدن غذاها، آنها را احساس کنند، ببینند و بو کنند. وقتی غذا را با بازی به آنها معرفی می‌کنیم، دوستان کوچک ما احساس امنیت، اعتماد به نفس و هیجان می‌کنند. شما باید همواره در حین بازی با کودک دربارهٔ غذا صحبت کنید، حتی اگر کودک هنوز آمادهٔ چشیدن آن نباشد. من عاشق آشپزی کردن باهم و بازی‌های تخیلی هستم.

حقیقت: بچه‌ها لزوماً نباید ۳ وعدهٔ غذایی در روز داشته باشند!

کودکان معدهٔ کوچک‌تر و دامنهٔ توجه محدودی دارند. این دو عامل سبب می‌شود که هضم وعده‌های غذایی سنگین و طولانی برایشان مشکل شود. من وعده‌های غذایی کوتاه را که باید برای خوردن آن  ۲۰ دقیقه به کودک فرصت دهیم، توصیه می‌کنم. اگر کودک شما حواسش پرت است و بیش از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا غذای خود را کامل میل کند، پس ممکن است لازم باشد برنامهٔ خود را به ۴ یا ۵ وعدهٔ غذایی کوچک‌تر در روز تغییر دهید.

حقیقت: غذا خوردن پیچیده است!

غذا خوردن کار ساده‌ای نیست؛ زیرا برای انجام آن تمام حواس، عضلات و سیستم‌های اندام ما باید باهم هماهنگ باشند. ما اغلب می‌شنویم که غذا خوردن غریزی است اما این فقط در ۶ ماه اول زندگی درست است. بعد از رسیدن به آن سن، غذا خوردن به یک رفتار حرکتی آموخته‌شده تبدیل می‌شود. به همین دلیل ایجاد یک برنامهٔ معمول برای زمان صرف غذا بسیار جالب است. کودکان وقتی می‌دانند که انتظار چه چیزی را باید داشته باشند بهترین عملکرد را دارند.

حقیقت: چیزی به عنوان غذای صبحانه، ناهار یا شام وجود ندارد!

این کاملاً فرهنگی است و چیزی است که افراد بدغذا می‌گویند اما غذا غذا است. غذاهایی را که کودکتان ترجیح می‌دهند و بیشترین فایده را برای او دارند، انتخاب کنید. اگر کودک شما غذاهایی را دوست دارد که به طور معمول برای شام مصرف می‌شوند، تهیهٔ آنها برای صرف صبحانه و ناهار نیز اشکالی ندارد. ما می‌خواهیم به جای مناسب‌ترین غذاها برای زمان مشخصی از روز، روی سالم‌ترین غذاهایی که ترجیح داده می‌شوند تمرکز کنیم.

حقیقت: همه لیوان‌ها به یک اندازه ایجاد نشده‌اند!

آیا لیوان کودک شما به حرکات مکیدنی شبیه به شیشه شیر نیاز دارد؟ در این صورت بهتر است به جای آن از لیوان نی‌دار یا لیوان سرباز برایش استفاده کنید. این‌گونه لیوان‌‌ها‌ باعث ایجاد الگوی بلع نابالغانه، مشکلات دندانی، تنفس با دهان باز و ایجاد وضعیتی در قسمت جلوی زبان می‌شوند که می‌توانند بر صداهای گفتاری تأثیر بگذارند. گزینه‌های زیادی برای لیوان‌های نی‌دار و لیوان‌هایی که نوشیدنی‌ها به‌راحتی از آنها نمی‌ریزد، وجود دارد که شبیه به یک لیوان سر باز معمولی (برای مثال لیوان ۳۶۰درجه) هستند. اگر کودکتان آماده است، می‌توانید در اوایل ۶ ماهگی از یک لیوان کوچک سرباز برایش استفاده کنید. من دوست دارم از لیوان‌های Dixie و لیوان‌های پلاستیکی گلوله‌ای برای آشنایی کودک با این نوع لیوان‌ها استفاده کنم؛ زیرا اندازهٔ آنها برای دستان کودک بسیار مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

برای کسی یک هدیه ویژه ارسال کنید که یک عمر طول بکشد

برای چه کسی خرید می کنید؟