آیا در انتظار یک نوزاد هستید یا نوزاد تازه متولد شده‌ای دارید؟ احتمالاً شما به زودی به دنبال مصرف ویتامین‌های قبل از زایمان یا پس از زایمان خواهید بود که مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی هردوی شما را تأمین کند. یک رژیم غذایی سالم بهترین راه برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است، بااین‌حال حتی اگر غذای سالم می‌خورید، ممکن است در مورد خوردن برخی از مواد مغذی مهم کوتاهی کنید، که در این صورت باید از مکمل‌ها استفاده کنید.

در دوران شیردهی، بدن شما به بیشتر مواد مغذی مورد نیاز یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد. مصرف ویتامین‌های قبل از زایمان و حتی پس از بارداری گزینهٔ پیشنهادی است. آنها ویتامین‌های مورد نیاز برای پس از بارداری را به‌خوبی تأمین می‌کنند؛ زیرا شیر مادر همچنان مواد مغذی مهمی را برای کودک فراهم می‌کند. اطمینان حاصل کنید که مکمل‌های غذایی شما شامل مواد مغذی ضروری مانند اسیدفولیک، آهن، ویتامین D، روغن ماهی و کلسیم باشد.

چه مدت باید ویتامین‌های قبل از تولد کودک را مصرف کنید؟

بهتر است در تمام طول بارداری ویتامین‌های قبل از تولد را مصرف کنید. ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما ممکن است توصیه کند که مصرف ویتامین‌های قبل از تولد را پس از تولد کودک نیز ادامه دهید، به خصوص اگر شما او را با شیر خود تغذیه می‌کنید.

مصرف کدام مواد مغذی خاص در دوران پس از تولد توصیه می‌شود؟

  • ویتامین‌های قبل از تولد: ادامهٔ مصرف ویتامین‌های دوران بارداری در دوران شیردهی روش خوبی برای تأمین تغذیهٔ کودک شماست. بیشتر ویتامین‌های قبل از تولد شامل حدود ۲۰ مادهٔ مغذی حیاتی است که به شما و رفع نیازهای غذایی کودک شما کمک می‌کند. مطمئن باشید که به دنبال کولین تخمیر شده، متیل فولات (نوعی اسیدفولیک است که می‌تواند به طور مؤثرتری در بدن استفاده شود) و ویتامین B12، زیرا برخی از آنها در بسیاری از فرمول‌های قبل از تولد وجود ندارند، هستید.
  • روغن ماهی: زنان تمایل دارند ماهی‌ها را که منبع اصلی امگا ۳ هستند، در دوران بارداری یا شیردهی کاهش دهند تا از مصرف جیوه جلوگیری کنند. روغن ماهی راهی عالی برای دریافت این اسیدهای چرب سالم (مانند DHA) است که برای حفظ سلامت شناختی شما ضروری است. این مواد مغذی ضروری همچنین از سلامت مغز و سیستم عصبی کودک شما پشتیبانی می‌کنند.
  • کلسیم: برخی از مادران از رژیم‌های منظم خود (به‌ویژه گیاه‌خواران و افرادی که تحمل لاکتوز ندارند) سطح کلسیم لازم را دریافت نمی‌کنند. کلسیم از رشد اسکلتی کودک شما پشتیبانی می‌کند و سلامت استخوان‌های شما را حفظ می‌کند. مهم است که سطح کلسیم خود را با مکمل‌ها افزایش دهید؛ زیرا توانایی جذب کلسیم با افزایش سن کاهش می‌یابد. برای جذب بهتر حتماً کلسیم دریافتی خود را با ویتامین D و K ترکیب کنید.

بررسی کنید که آیا ویتامین‌های شما با معده‌تان سازگارند؟ برخی از مکمل‌ها با پروبیوتیک یا مخمر تخمیر می‌شوند؛ بنابراین هضم آنها راحت‌تر است و حالت تهوع کمتری ایجاد می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای جذب مطلوب ویتامین‌ها، آنها را همراه با یک وعدهٔ غذایی میل کنید.