از اوایل دهه 90 ، استاد روانشناسی سوزان هالام ، از کالج دانشگاه لندن ، هدف خود را برای مطالعه چگونگی ارتباط مهارت های موسیقی با سایر مهارت ها ، به ویژه در لحظات حساس رشد کودکان ، قرار داده است. مطالعات وی از اهمیت مهارت های موسیقی در دوران کودکی و فراتر از آن حمایت می کند و مبتنی بر فرایندی به نام “انتقال یادگیری” است. انتقال یادگیری به پدیده ای گفته می شود که اگر دو یا چند فعالیت دارای مهارت های تبعی یا مسیرهای مغزی زیادی باشند ، وقتی شخص به طور خاص در یک مهارت بهتر می شود در واقع بر سایر حوزه های توانایی یا رشد تأثیر می گذارد. معمول ترین مثال ذکر شده مربوط به پردازش خودکار موسیقی و زبان است: فرد از همان مهارت های عصبی برای خواندن و درک معنای نت یا حروف موسیقی استفاده می کند. ما همچنین می توانیم مهارت های خود را به شکلی منعکس و آگاهانه تر منتقل کنیم ، مانند وقتی که از یک آهنگ هیجان انگیز برای پردازش برخی احساسات استفاده می کنیم ، یا وقتی یک آلبوم را خیلی دوست داریم که در نهایت با به خاطر سپردن متن ترانه ها به صورت غیرارادی، حافظه خود را تقویت میکنیم.
یافته های وی حاکی از آن است که درگیر شدن با موسیقی از سنین پایین ، حتی فقط گوش دادن به آن ، از مزایای ماندگار در زندگی کودک برخوردار است. رشد مهارت های موسیقی پسرتان همچنین برای مهارت های ادراکی ، سواد ، رشد توانایی های حرکتی بزرگ ، هماهنگی بدن و استدلال مفهومی او مفید است. فراتر از گذران اوقات تفریح در کنار هم ، هنگامی که موسیقی مورد علاقه خود را با پسرتان به اشتراک می گذارید ، با هم آواز می خوانید یا با آهنگی عالی می رقصید ، در واقع به جنبه های مختلفی از پیشرفت او کمک می کنید!
با دنبال کردن این لینک می توانید مقاله کامل را بخوانید: