آنچه فرزندان ما باور دارند و اینکه چگونه دنیا را می‌بینند با توجه به محیطی که در آن پرورش یافته‌اند شکل می‌گیرد. کودکان در سه سالگی درست مانند بزرگسالان می‌توانند تعصبات نژادی و ترجیح‌ها را پیدا کنند و نمایش‌هایی که تماشا می‌کنند، کتاب‌هایی که می‌خوانند و افرادی که با آنها زندگی می‌کنند، بخش زیادی از آنچه را که کودکان باور دارند، شکل می‌دهند. در ابتدای قرار گرفتن فرزندان در معرض دیدگاه‌های مختلف، افراد و داستان‌های متنوع می‌توانند به آنها کمک کنند که مهارت‌های اصلی احساسی مانند همدلی و هم‌اندیشی را پرورش دهند و پایهٔ محکمی برای ادامهٔ یادگیری ایجاد کنند.

برای برخی از والدین، صحبت و فکر کردن در مورد نژاد می‌تواند دلهره‌آور باشد اما نپرداختن به نژاد می‌تواند به کودک آسیب‌ برساند. “جمار تیسبی” که نویسنده است می‌گوید: “بدترین گفت‌وگویی که بزرگسالان می‌توانند با بچه‌ها دربارهٔ نژاد داشته باشند، گفت‌وگو نکردن است.” قبل از رفتن به مهدکودک یا پیش‌دبستانی و تعامل با افرادی که ممکن است شبیه آنها باشند یا نباشند، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه با احساسات دشوار کنار بیایند و اعتقادات خود را زیر سؤال ببرند اما آنها به چیزی بیش از کتاب و عروسک و نمایش تلویزیونی نیاز دارند. با افزایش سن، با پرسش از بزرگسالان اطراف خود به دنبال پاسخ می‌گردند؛ بنابراین اگر واقعاً می‌خواهیم به نژاد بپردازیم، باید با آموزش و الگوسازی روش مناسب خود آن را شروع کنیم.

ما لیستی از منابع متخصصان دربارهٔ نژاد و عدالت نژادی را گردآوری کرده‌ایم که شامل کتاب‌های زیر است:

 آموزش به خودمان:

آموزش به فرزندانمان:

کتاب‌هایی که باید برای فرزندان خود بخوانید:

۳-۰ ساله:

۵-۳ ساله:

تماشا / گوش دادن: