توجه به مقدار و کیفیت غذایی که در دوران بارداری می‌خورید مهم است. اگر یک فنجان اندازه‌گیری در دست نداشته باشید، محاسبهٔ اندازه‌ٔ آنها ممکن است مشکل باشد. بااین‌حال می‌توانید از دست خود برای اندازه‌گیری سهم غذا استفاده کنید. در ادامه لیستی از معادل‌ها را در اندازه‌گیری‌ها و مقادیر خواهید دید.

دست شما ابزار اندازه‌گیری خواهد بود. شما میزان غذایی را که خورده‌اید و حتی کالری آن را محاسبه خواهید کرد! مشت شما معادل یک فنجان است؛ بنابراین هر غذایی که به این اندازه‌گیری نیاز دارد یک وعده خواهد بود. این اندازه‌گیری برای محاسبهٔ کربوهیدرات‌هایی مانند برنج و ماکارونی مفید است. به همین ترتیب، تخمین سهم‌‌های روازنهٔ میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌تواند مفید باشد.

اگر دست خود را باز کنید، می‌توانید سهم‌های گوشت را محاسبه کنید. دست خود را دراز و روی نوک انگشتان خود تمرکز کنید. نوک انگشت شست شما برابر با یک قاشق چای‌خوری است که برای قند و چربی‌هایی مانند روغن و کره مفید است. دو انگشت اشاره معادل بخشی از پنیر یا گوشت‌های فرآوری‌شده مانند ژامبون است.

دوباره دست خود را ببندید. هر مشت معادل یک اونس است. این برای مغزها، غلات، میوه‌های خشک و چیپس مفید است. وقتی صحبت از نان و تورتیلا می‌شود، باید به یاد داشته باشید که در اینجا طول دست شما مفید است نه ضخامت آن. سهم روزانهٔ شما نباید بیش از دست شما باشد و در مورد نان، نباید ضخامت بیشتری از انگشت کوچک شما داشته باشد.

اکنون که نحوهٔ اندازه‌گیری را می‌دانید، محاسبهٔ سهم‌های روزانه با این روش آسان‌تر برایتان خواهد بود. وقتی صحبت از چیپس و وعده‌های غذایی پخته‌ شده‌است، اطلاعات روی بسته‌بندی را بخوانید یا از کاسه‌های کوچک برای اندازه‌گیری آنها استفاده کنید.