آیا کودک شما بیش از حد فعال است؟ ممکن است لازم باشد شما این مطلب را بخوانید!

به کودکان اغلب گفته می‌شود که آرام بنشینند. این اتفاق در همه‌جا رخ می‌دهد و گاهی‌اوقات لازم است؛ مانند وقتی که در مدرسه‌اند، زمان غذا خوردن و گاهی‌اوقات در خانه‌. اگر آنها این کار را نکنند، ما اغلب معتقدیم که آنها رفتار نادرستی دارند یا اینکه ما، به عنوان والدین، ممکن است کار اشتباهی انجام دهیم (تنبیه کردن کودک). وقتی کودکان بیش از حد تحریک می‌شوند، سطح بالای انرژی آنها اغلب می‌تواند از حد لازم عبور کند. برای کمک به آرام شدن کوچولوی خود و تمرکز کردن چه کارهایی می‌‌توانید انجام دهید؟

  1. بگذارید فرزندتان استرسش را رفع کند.

کودک شما به سادگی حوصله‌اش سر می‌رود و ممکن است نیاز به ایستادن و حرکت در اطراف را احساس کند. مقدار کمی حرکت بدنی می‌تواند به کودک در تمرکز بیشتر کمک کند. “لورن شلیس”، متخصص کاردرمانی کودکان در شهر نیویورک، پیشنهاد می‌کند که به کودک اجازه دهید یک اسباب‌بازی را برای رفع استرس، مانند توپ استرس در دست داشته باشد.

  1. بیرون بروید

جابه‌جایی راه خوبی برای کمک به کودک در تمرکز کردن است؛ بنابراین هرچه فعالیتش بیشتر باشد، بهتر است. بازی در خارج از خانه باعث تولید دوپامین و سروتونین (هر دو انتقال‌دهندهٔ عصبی‌اند) می‌شود که برای توجه، تمرکز، کنترل تکانه‌ها و یادگیری بسیار مهم‌اند. بعضی از کودکان پس از قدم زدن در طبیعت یا فقط گشت‌وگذار در طبیعت بسیار بهتر تمرکز می‌کنند و گوش می‌دهند. دکتر “سوانسون” پیشنهاد می‌کند کودکان حداقل یک ساعت در روز را در خارج از منزل سپری کنند. مطالعه‌ای که به‌تازگی در دانشگاه اوبرن انجام شده‌است نشان می‌دهد که یک تمرین ۳۰ دقیقه‌ای در مقایسه با کم‌تحرکی به توانایی کودک پیش‌دبستانی‌ برای توجه کردن در کلاس کمک می‌کند.

  1. موسیقی آرامش‌بخش پخش کنید

با پخش موسیقی می‌توانید به ایجاد آرامش در محیط کمک کنید. پخش موسیقی آرامش‌بخش راهی عالی برای کاهش سطح انرژی است. موسیقی به بچه‌ها کمک می‌کند احساسات خود را به همان روشی که لالایی به آرامش کودک کمک می‌کند، تنظیم کنند. براساس اعلام انجمن ملی آموزش کودکان خردسال، موسیقی آرام می‌تواند به کودکان کمک کند تا بدن خود را آرام کنند.

  1. نفس عمیق بکشید

همان‌طور که کودکان نفسی عمیق می‌کشند تا حبابی را باد کنند، آنها در حال تمرین تنفس عمیق نیز هستند و این باعث آرامششان می‌شود. آموزش آهسته و با دقت نفس عمیق کشیدن به کودک، می‌تواند به آرامش ذهن، بدن و احساسات او کمک کند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

برای کسی یک هدیه ویژه ارسال کنید که یک عمر طول بکشد

برای چه کسی خرید می کنید؟