وقتی صحبت از رژیم شما در دوران بارداری است، توصیه می‌شود برخی از غذاها را بخورید و از مصرف غذاهای دیگر خودداری کنید؛ زیرا مصرف آنها می‌تواند در رشد کودک شما تأثیر داشته باشند. مهم است که در دوران بارداری خود به غذایی که می‌خورید توجه داشته باشید یا برای خوردن غذا برنامه‌ریزی کنید.

برخی از سؤالاتی که می‌توانید به عنوان یک اقدام احتیاطی از خود بپرسید این است: آیا این غذا با دست و ابزار تمیز تهیه شده است؟ آیا خوب پخته شده است؟ آیا در شرایط خوبی است؟ منقضی نشده است؟ آیا حاوی کافئین زیادی است؟ آیا این ماهی‌ها حاوی مقادیر بالای جیوه‌اند؟

در ادامه لیستی از مواردی که باید از خوردن یا نوشیدن آنها در دوران بارداری خودداری کنید، آورده شده است:

  • ماهی خام یا غذاهای دریایی، یا ماهی و غذاهای دریایی با مقادیر بالای جیوه.
  • گوشت خام یا مرغ خام؛ برای مثال: سوسیس، سالامی، سوسیس خوک، ژامبون پخته‌شده و بوقلمون.
  • پنیر یا شیر غیرپاستوریزه.
  • تخم‌مرغ خام (چه خمیر کیک، سس مایونز، سس‌های خانگی یا هر مادهٔ غذایی دیگری که حاوی تخم‌مرغ خام باشد)
  • بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز.
  • الکل.
  • جوانه‌های خام.
  • آب‌میوه غیر پاستوریزه.
  • سالادها و غذاهای از قبل پخته‌شده (ممکن است حاوی ماده‌ای منقضی‌شده یا پخته‌نشده باشند).

در صورت داشتن هرگونه سؤال فراموش نکنید که با پزشک خود صحبت کنید.