رشد دادن توانایی در دست گرفتن مداد کودک خود

از زمان تولد ، کودک کوچک شما روی مهارت های حرکتی خود کار می کند. در ابتدا به سختی می توانست دستانش را باز کند ، اما خیلی زود دوست داشت انگشت شما را بگیرد و بعداً با گرفتن اشیا آنها را تکان دهد. هر روز کوچولوی شما با دستان خود به کارهای پیچیده و پیچیده تری دست می یابد. او اکنون می تواند اشیا را به سمت خود بکشد ، آنها را با کف دست نگه دارد و شاید از هر دو دست به طور همزمان استفاده کند. به زودی او می آموزد که چگونه برج های بلند بسازد ، اشیای کوچک را برداشته ، خمیر بازی را دستکاری کند و یک مداد رنگی نگه دارد. قبل از اینکه بدانید ، او خطوطی را رسم میکند ، نقاشی های زیبایی می کشد و نام خود را می نویسد. تمام این مهارت های باورنکردنی باعث تقویت قدرت در عضلات دست و انگشت او می شود و او را آماده نگه داشتن مداد در حالت نوشتاری با استفاده از انگشت اشاره ، انگشت میانی و انگشت شست می کند.

در ابتدا ، کوچولوی شما شروع به نگه داشتن مداد رنگی یا ماژیک با استفاده از مشت کامل خود می کند و حرکات تصادفی کامل بازو را انجام می دهد. سپس سعی خواهد کرد آن را با انگشتان خود نگه دارد و دست خود را به سمت پایین بر کاغذ نگه دارد. او همچنان حرکات شانه و آرنج را انجام خواهد داد تا از همه جهات خط بکشد ، اما با کنترل کمی بیشتر بر روی آنها. در نهایت ، عضلات او به اندازه کافی قوی می شوند تا بتواند موقعیت مداد شمعی را تغییر دهد ، شانه و مچ دست را ثابت نگه دارد و حرکات کوتاه و دقیق انجام دهد در حالی که انتهای مداد رنگی مستقیماً از شانه بازوی مورد استفاده برای نقاشی می گذرد. هنگامی که کودک شما به این مرحله می رسد ، او کاملاً نقاش می شود و مهارت های نوشتاری باید در کارنامه او باشد. مخصوصاً در طول سالهای مدرسه. البته این اتفاق یک شبه نخواهد افتاد. هر روز کودک شما با انجام فعالیت های حرکتی ساده عضلات خود را جمع کرده و آماده می کند تا در نهایت به نقطه عطف نوشتن برسد.

همانطور که کوچولوی شما مداد رنگی را دستکاری می کند ، او به دنبال به چنگ گرفتن در مناسب ترین حالت برای او می گردد. ممکن است لازم باشد به دنبال هرگونه حالت غیرعادی او در به چنگ گرفتن باشید که بعداً مانع حرکات توصیفی او شود. از کجا می دانید که کوچولوی شما در حال رشد دادن صحیحا به چنگ گرفتن است؟ بیشتر معلمان و درمانگران ‘Tripod Grip´ را به عنوان روش ایده آل برای نگه داشتن مداد در نظر می گیرند. این رایج ترین به چنگ گرفتن است که در آن کودک مداد را با انگشت شست و انگشت اشاره خود نگه می دارد ، در حالی که مداد روی انگشت میانی قرار می گیرد.

مطالعاتی که پیشرفت در رشد به دست گرفتن مداد را مشاهده کرده اند ، نشان می دهد که شیوه به چنگ گرفتن سه انگشتی با بالغ شدن ریاج ترین حالت هستند. در حالی که کودک شما به تقویت عضلات خود ادامه می دهد ، با گرفتن مداد خود را تطبیق می دهد و در حدود 2.5-3 سالگی قادر به انجام حرکات کنترل شده ، مهم و ماهرتر است. مطالعه دیگری که مهارت های نوشتاری خوب و ضعیفی را مشاهده کرد ، حاکی از آن است که آگاهی از حس جنبشی-حسی ، عامل مهمی برای توانایی های بعدی نوشتن است. در مراحل اولیه یادگیری مهارت های حرکتی ، لمسی ، کاوش در ذهنیت و دستکاری بسیار مهم است و بستگی زیادی به کنترل بصری دارد که کوچولوی شما بر روی شی دارد. بنابراین ، حتی اگر کودک کوچک شما تا نوشتن نام خود راه زیادی داشته باشد ، پرورش دستکاری اشیای مختلف و کاوش با دست و انگشتان وی تأثیر مثبتی در توانایی های بعدی نوشتن وی دارد.  مداد رنگی ، بوی رنگ ، بافت خاک رس ، همه عناصر حسی اطلاعاتی هستند که به مغز او بازخورد می فرستند و روند کودک کوچک شما را برای رشد مهارت های حرکتی آینده تقویت می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

برای کسی یک هدیه ویژه ارسال کنید که یک عمر طول بکشد

برای چه کسی خرید می کنید؟