انسانها به اطلاعات بدست آمده از طریق چشم بسیار اعتماد می کنند. متخصصان اعصاب و روان این روند را “تشخیص شی بصری” می نامند و مکانیسم پیچیده ای است که احتمالاً به بسیاری از فرایندهای شناختی دیگر مانند زبان ، توجه ، حافظه ، استدلال مفهومی و غیره بستگی دارد ، بنابراین به هیچ وجه یک کار کوچک نیست.
بین 2 تا 3 سالگی ، کودکان شروع به یادگیری نام اشیا مشترک می کنند ، و تقریباً در همین زمان رشد آنها شروع به تعمیم اشیا جدید با برجسته ترین و شناخته شده ترین ویژگی های خود می کنند: شکل یا رنگ. هر بار که کودک شما ماه ، یک توپ و یک سیب را به عنوان یک دایره شناسایی می کند ، او با استفاده از دانش در مورد اشیا دایره ای شکل شناخته شده ، ویژگی مشترک آن شکل را انتزاع می کند و از آن برای شناسایی و یادگیری بیشتر یک شی استفاده می کند.
لیزا گرشكف-استوو ، محقق منتشر شده از دانشگاه ایندیانا ، مشاهده كرده است كه هرچه تعداد اسامی توسط كودك بیشتر شناخته شود ، توجه او به توجه به شکل اشیا جدید و شناسایی آنها توسط آنها بیشتر می شود. وی در مقاله ای که در سال 2004 در ژورنال Child Development منتشر شد ، وی از یافته های خود نشان می دهد كه توجه كودكان به شكل بیشترین سن را از 18 تا 30 ماهگی افزایش می یابدو این معمولاً هنگامی بروز می دهد كه بین 50 تا 150 اسم مفعولی در واژگان خود داشته باشند.
طبق دستورالعمل های مربوط به رشد کودکی آکادمی اطفال آمریکا و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، گرچه ممکن است کودک 2 یا 3 ساله شما هنوز نتواند نام اشکال مختلف یا خاص را به درستی تلفظ یا یادآوری کند ، در حدود 26 ماهگی ، متوجه خواهید شد که چگونه او می تواند اشیایی را که شبیه دایره ها ، مثلث ها یا مربع ها هستند ، نشان دهد یا شناسایی کند. همانطور که مهارت های زبانی کودک شما نیز پیشرفت می کند ، می توانید انتظار داشته باشید که نام چند رنگ را نزدیک به 4 سال را شروع کند.