مدرسه کسب و کار

هفته بیست و یکم بارداری: نیمی از مسیر را پیموده‌اید!

نوزاد شما بیست هفتگی را تمام کرده و وارد هفته بیست و یکم بارداری شده است. این هفته بارداری یکی از لذت‌بخش‌ترین هفته‌های بارداری شما خواهد بود.

 

کودک در هفته بیست و یکم بارداری

مادر در هفته بیست و یکم بارداری

در این مرحله از بارداری شکم شما به اندازه قابل توجهی رشد کرده است و شما کاملا باردار به نظر می‌رسید. آیا دوست دارید کودک خود را احساس کنید؟ انگشتان خود را حدود یک سانتی‌متر زیر ناف خود قرار دهید تا رحم خود را احساس کنید.

در هفته بیست و یکم بارداری، ممکن است اشتهای شما افزایش یابد و بیشتر از قبل احساس گرسنگی کنید. مطمئن شوید که فقط غذای خوب و مغذی می‌خورید. سعی کنید روی یک رژیم غذایی معقول و متعادل تمرکز کنید و از غذاهای غیر مجاز پرهیز کنید.

در این هفته اغلب مادران با ترک‌های پوستی در ناحیه شکم، سینه‌ها و ران‌ها مواجه می‌شوند و لازم است برای جلوگیری از گسترس این ترک‌ها استفاده از محصولات مناسب را آغاز کنند. این ترک‌ها در ابتدا قرمز رنگ هستند و سپس نقره‌ای رنگ می‌شوند و وضوح‌شان کم می‌شود.

از دیگر علایم شایعی که مادر در این هفته با آن‌ها مواجه می‌شود بروز درد در ناحیه کمر است. باید توجه داشته باشید که در صورت خونریزی واژینال یا خارش شدید حتما به پزشک‌تان مراجعه کنید و این علائم جدی را نادیده نگیرید.

 

 

 

مطالعه این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد:

هفته بیست و دوم بارداری: به اندازه پاپایا!

 

نکاتی برای هفته بیست و یکم بارداری

کل سفر بارداری بسیار حساس است و باید بیشتر از همیشه مراقب خودتان باشید. هیچ تغییر یا علامت غیرطبیعی را در بدن خود نادیده نگیرید. در اینجا به بیان چند نکته برای آسان‌تر کردن دوران بارداری پرداخته‌ایم:

  • روزانه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  • از لباس‌های زیر نخی استفاده کنید.
  • یک رژیم غذایی مناسب و متعادل داشته باشید.

 

قرارهای بازی کودکان - آوک