مدرسه کسب و کار

هفته بیست و پنجم بارداری: حرکات او را احساس کنید!

در هفته بیست و پنجم بارداری شما وجود کودک خود در رحم‌تان را با سکسکه و ضربان قلب او به راحتی احساس خواهید کرد. شما 24 هفته از بارداری‌تان را به پایان رسانده‌اید و سه ماهه دوم بارداری شما رو به اتمام است. در این‌جا تغییرات مادر و رشد کودک در هفته بیست و پنجم بارداری را مورد بررسی قرار دهیم.

 

تغییرات کودک

در هفته بیست و پنجم بارداری، جنین شما حدود ۳۰ سانتی‌متر است و نزدیک به ۷۰۰ گرم وزن دارد. اگر به فعالیت‌های کودک‌تان توجه داشته باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که کودک‌تان با شنیدن صدای شما حرکت می‌کند.

با توجه به اینکه کودک از هفته بیست و یکم در حال حرکت است، ممکن است به تلنگرها، لگدها و سکسکه‌های کودک عادت کرده باشید. این حرکات نشانه لذت‌بخش داشتن یک کودک در حال رشد است.

تغییرات مادر در هفته بیست و پنجم بارداری

در هفته بیست و پنجم بارداری، حرکات کودک افزایش می‌یابد. این حرکات می‌تواند برای مادر به ویژه در زمان خواب احساس ناراحتی ایجاد کند. همچنین با نزدیک شدن به سه ماهه سوم بارداری، سطح انرژی مادر کاهش می‌یابد.

در این مرحله از بارداری همزمان با رشد کودک، مادر نیز بطور معمول هفته‌ای نیم کیلوگرم افزایش وزن پیدا می‌کند. علاوه بر افزایش وزن با تغییراتی نظیر تیره شدن نوک سینه‌ها، افزایش ترک‌های پوستی و لکه‌های تیره روی صورت مواجه خواهید شد.

در این مرحله از بارداری هرگز از سلامت روان خود غافل نشوید. اگر احساس ناراحتی یا افسردگی می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید یا این مساله را با دوستان یا اعضای خانواده خود در میان بگذارید.

 

مطالعه این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد:

هفته بیست و ششم بارداری: شما تنها نیستید!

نکاتی برای هفته بیست و پنجم بارداری

در این مرحله از بارداری بسیار مهم است که خود را قوی و سالم نگه دارید چرا که برای زایمان آماده می‌شوید. برای این کار باید رژیم غذایی متعادل و داروهای مناسب داشته باشید. همچنین نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

غربالگری گلوکز

در هفته بیست و چهارم الی هفته بیست و پنجم بارداری لازم است برای رد دیابت بارداری آزمایش سنجش قند خون را انجام دهید.

انجام تمرینات یوگای بارداری

از پزشک یا مامای خود در مورد شروع تمرینات ورزشی و یوگا سوال کنید. اگر از نظر آن‌ها زمان مناسبی برای شروع تمرینات است، بدون تاخیر یا تنبلی آن را شروع کنید. انجام این کار شما را از نظر روحی و جسمی برای زایمان آماده می‌کند؛ بعلاوه این کار به رشد کودک در هفته بیست و پنجم بارداری کمک می‌کند. در کلاس‌های یوگا، روش تنفس و آرامش را یاد می‌گیرید که در زمان زایمان به شما خیلی کمک می‌کند.

در صورت احساس گرفتگی شدید در عضلات، تنگی نفس، علائم زایمان زودرس، خونریزی واژینال، سوزش ادرار یا نشت مایع با پزشک خود مشورت کنید. به دنیا آوردن یک کودک به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست پس باید مراقب خودتان باشید و برای زایمان آماده شوید.

قرارهای بازی کودکان - آوک