مدرسه کسب و کار

هفته بیست و هفتم بارداری: به اندازه گل کلم!

هفته بیست و هفتم بارداری است و بالاخره سه ماهه دوم تمام شد. تصور کنید کسی که منتظرش بوده‌اید طی چند ماه دیگر در آغوش شما خواهد بود. در این‌جا در مورد رشد کودک و چگونگی مراقبت از مادر در هفته بیست و هفتم بارداری صحبت خواهیم کرد.

 

رشد کودک در هفته بیست و هفتم بارداری

در هفته بیست و هفتم بارداری قد کودک حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر و وزن او تقریباً ۹۰۰ گرم است. اکنون کودک شما به اندازه یک گل کلم است. او احتمالا پلک‌هایش را باز کرده است و در عین حال سریعتر رشد می‌کند.

 

علایم بارداری در هفته بیست و هفتم

همانطور که کودک رشد می‌کند، برآمدگی شکم شما نیز بزرگ‌تر می‌شود چرا که کودک به فضای بیشتری نیاز دارد. در این هفته ناحیه تیره اطراف سینه‌ها تیره‌تر می‌شود. خوب است بدانید این تغییر رنگ در واقع یک روش طبیعی برای هدایت بصری کودک به سمت شیر است.

در هفته بیست و هفتم بارداری ممکن است اشتهای شما افزایش یابد. نوسانات خلقی نیز همانند گذشته بروز خواهند کرد؛ اگرچه احتمالا هنوز هم کنار آمدن با این نوسانات ساده نیست، کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را نوازش کنید و مراقب خودتان باشید. در این مرحله و برای کمک به شرایط فعلی شریک زندگی شما می‌تواند نقش مفید و موثری داشته باشد.

آیا این روزها احساس یبوست می‌کنید؟ این مساله ممکن است به دلیل پروژسترون باشد. پروژسترون یک هورمون کلیدی بارداری است که روده شما را کند می‌کند و منجر به بروز یبوست می‌شود. سعی کنید بیشتر آب بنوشید و غذاهای غنی از فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

مطالعه این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد:

هفته بیست و هشتم بارداری: به اندازه بادمجان!

 

نکاتی برای هفته بیست و هفتم بارداری

در هفته بیست و هفتم بارداری ممکن است مادر با علائمی مانند خستگی روحی و جسمی، تنگی نفس، کمردرد، سوزش سر دل، مشکل خواب و همچنین ورم در مچ پا، انگشتان دست یا صورت مواجه شود. این موارد در دوران بارداری رایج هستند، پس نگران نباشید.

برای غلبه بر این علائم، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
  • از مصرف مایعات در هنگام عصر خودداری کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • از انجام حرکات ورزشی و کششی غافل نشوید.

کم‌کم به زمان رایمان‌تان نزدیک می‌شوید. در مورد محل زایمانتان تصمیم‌گیری کنید و برای هر شرایطی آماده باشید.

قرارهای بازی کودکان - آوک