مدرسه کسب و کار

هفته بیست و هشتم بارداری: به اندازه بادمجان!

به هفته بیست و هشتم بارداری خوش آمدید. اکنون بارداری شما واضح‌تر از گذشته است و برآمدگی شکم‌تان با رشد کودک افزایش می‌یابد. از این به بعد نه تنها خودتان، بلکه اطرافیانتان نیز متوجه تغییرات بدنتان می‌شوند. در این مقاله به علائم بارداری در هفته بیست و هشتم پرداخته‌ایم.

تغییرات کودک در هفته بیست و هشتم بارداری

در هفته بیست و هشتم بارداری کودک شما به اندازه یک بادمجان است. در این هفته پلک‌ها تا حدی باز هستند و مژه نیز دارند. کودک به سرعت در حال رشد است و در حال وزن گرفتن برای زندگی در دنیای خارج از رحم است.

قد کودک بیش از ۳۵ سانتی‌متر و وزن او حدود ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ گرم است. علاوه بر این مغز کودک همچنان در حال رشد است. او به حرکات خود ادامه می‌دهد و توانایی شنیدن صداهای خارج از رحم را دارد.

 

تغییرات مادر در هفته بیست و هشتم بارداری

در این هفته سطح انرژی مادر پایین خواهد بود. او احتمالا سرگیجه دارد و خواب راحتی نخواهد داشت. در این شرایط استفاده از بالش در هنگام خواب کمک کننده خواهد بود.

در هفته بیست و هشتم بارداری سر کودک در نزدیکی دهانه رحم قرار می‌گیرد. البته باید توجه کرد که برخی از نوزادان تا هفته سی‌ام بارداری به دهانه رحم نزدیک نمی‌شوند. در این شرایط، مادر در قسمت‌های پایین‌تنه و به ویژه در قسمت مثانه احساس فشار خواهد داشت.

در سه ماهه سوم لازم است بیشتر به پزشک مراجعه کنید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که یک هفته در میان برای معاینه ویزیت شوید. برای جلوگیری از عوارض جدی حتما علائم خود را با پزشک در میان بگذارید.

 

علایم بارداری در هفته بیست و هشتم

بسیاری از علایم در هفته بیست و هشتم مشابه با هفته‌های گذشته است. در این‌جا برخی از علائم بارداری در هفته بیست و هشتم آورده شده است:

  • بی‌خوابی
  • سوزش سردل
  • ترشحات شدید واژن
  • افزایش وزن مداوم
  • رشد سینه‌ها
  • کمر درد
  • یبوست
  • تکرر ادرار

 

مطالعه این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد:

هفته بیست و نهم بارداری: وجود دست‌ها و پاهای کودک را احساس کنید!

 

نکاتی برای هفته بیست و هشتم بارداری

اگر در هفته بیست و هشتم بارداری هستید و هنوز غربالگری گلوکز را انجام نداده‌اید، برای جلوگیری از عوارض جدی حتما در این هفته این آزمایش را انجام دهید.

با گذشت زمان، شما به تاریخ زایمان نزدیک می‌شوید. وقت آن است که با پزشک خود در مورد زایمان صحبت کنید. تمام سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید و خود را برای زایمان آماده کنید.

کلام آخر

شما باید از لحظه لحظه بارداری خود لذت ببرید. برای شام یا ناهار بیرون بروید یا زمانی را با همسرتان بگذرانید و با او به پیاده‌روی بروید. اگر هر نوع افسردگی یا اضطرابی احساس می‌کنید، آن را یادداشت کنید و با یک فرد قابل اعتماد در میان بگذارید؛ این کار کمک زیادی به شما می‌کند.

 

قرارهای بازی کودکان - آوک