مدرسه کسب و کار

هفته بیست و ششم بارداری: شما تنها نیستید!

هفته بیست و ششم بارداری آخرین هفته از سه ماهه دوم است و شما سخت‌ترین روز‌های دوران بارداری را پشت سر گذاشته‌اید. حرکات نوزاد در هفته بیست و ششم بارداری شگفت‌انگیز است. ببینیم در این هفته چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

 

تغییرات کودک در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری وزن کودک نزدیک به ۷۶۰ گرم است. اندازه کودک در هفته بیست و ششم بارداری شبیه یک کلم بنفش است. بدن در حال رشد کودک توسط ستون فقرات تقویت شده پشتیبانی می‌شود؛ در حال حاضر ستون فقرات باید ۱۵۰ مفصل، ۳۳حلقه استخوان و ۱۰۰۰ رباط داشته باشد.

حرکات نوزاد در هفته بیست و ششم بارداری بیشتر است؛ همچنین قدرت شنوایی و درک شنیداری کودک به دلیل رشد مغز تقویت شده  است و او می تواند بین صدای شما و همسرتان تفاوت قائل شود.

در هفته بیست و ششم بارداری، نوزاد شروع به تنفس و خروج مایع آمنیوتیک می‌کند؛ این کار به رشد ریه‌ها و آماده‌سازی کودک برای زندگی در دنیای خارج از رحم کمک می‌کند.

تغییرات مادر در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری، مادر تغییرات مختلفی را تجربه خواهد کرد. رحم او رشد کرده است و در حدود پنج سانتی‌متر بالای ناف قرار دارد.

از این به بعد، با گذشت هر هفته شکم شما حداقل ۱.۲ سانتی‌متر بزرگ می‌شود. نگران افزایش وزن خود نباشید. بخشی اط این اضافه وزن مربوط به نوزاد و مایع آمنیوتیک است.

نکته مهم دیگر غربالگری گلوکز است که باید در هفته 24 تا 28 بارداری انجام شود. اگر تا این هفته آن را انجام نداده‌اید، لطفاً آن را در اسرع وقت انجام دهید.

 

مطالعه این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد:

هفته بیست و هفتم بارداری: به اندازه گل کلم!

 

نکاتی برای هفته بیست و ششم بارداری

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه شود، برنامه غذایی است. آنچه در این مدت می‌خورید به رشد کودک کمک می‌کند. کودک حتی می‌تواند طعم غذایی را که می‌خورید احساس کند. اگر تا این هفته از بارداری به رژیم غذایی‌تان اهمیت نداده‌اید، اکنون زمان آن است که بر روی رژیم غذایی‌تان تمرکز کنید. در عین حال به افزایش وزن‌تان توجه داشته باشید چرا که وزن‌تان نباید بیش از مقدار وزن تخمینی افزایش یابد. افزایش وزن نامتعارف می‌تواند منجر به عوارض زیادی مانند فشار خون بالا و دیابت بارداری شود. برای جلوگیری از این عوارض داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ یک برنامه ورزشی مناسب بسیار موثر است.

کلام آخر

دوران بارداری مانند یک سفر بسیار خاص است پس از این سفر لذت ببرید. با کودک خود صحبت کنید و سعی کنید با او ارتباط برقرار کنید. کودک اکنون می‌تواند شما را بشنود و مطمئناً پاسخ خواهد داد. هر زمان که احساس افسردگی یا ضعف کردید، فقط فکر کنید که تنها نیستید. زندگی جدیدی در درون شما وجود دارد که کاملاً به شما بستگی دارد. بنابراین سعی کنید خود و کودک‌تان را ایمن و شاد نگه دارید.
قرارهای بازی کودکان - آوک