مدرسه کسب و کار

هفته بیست و سوم بارداری: وقت فعالیته!

در هفته بیست و سوم بارداری اندازه کودک شما از 25 سانتی‌متر به حدود 30 سانتی‌متر افزایش یافته است. در این هفته اندازه نوزاد تقریباً به اندازه یک انبه بزرگ است. تغییرات نوزاد و مادر را در این مقاله زیر بررسی می‌کنیم.

کودک در هفته بیست و سوم بارداری

اگر در شکم خود تکان‌های ریزی را احساس می‌کنید احتمالا کودک شما در حال سکسکه کردن است. او همچنین شروع به مکیدن انگشت شست خود می‌کند. در این هفته کودک شما می‌تواند لگد‌ها و ضربه‌های ریزی به شکم شما وارد کند.

معمولاً در زمان‌هایی که مادر استراحت می‌کند، کودک وارد عمل می‌شود و در زمان فعالیت مادر، کودک خواب راحتی خواهد داشت. بهتر است به برنامه حرکات کودک توجه کنید تا در صورت کاهش یا توقف حرکت، بتوانید با ماما یا پزشک متخصص زنان تماس بگیرید. حرکات کودک نشانه این است که همه چیز در رحم خوب است.

مادر در هفته بیست و سوم بارداری

در هفته بیست و سوم بارداری، مادر ممکن است با مشکلاتی از جمله احساس درد در ناحیه کمر و پا مواجه شود. علت این درد افزایش وزن و نوسانات هورمونی است. این تغییرات می‌تواند باعث شل شدن عضلات و رباط‌ها و در نتیجه بروز درد و ناراحتی شود. در این هفته برآمدگی شکم مادر اقزایش قابل توجهی خواهد داشت که در نتیجه رشد سریع نوزاد است.

 

در هفته بیست و سوم بارداری ممکن است با مشکلاتی مانند گرفتگی عضلات، سردرد، تکرر ادرار، سوء هاضمه یا سوزش سر دل مواجه شوید. این موارد در دوران بارداری رایج است. اما هرگز در صورت شدید بودن علائم، مراجعه به ماما یا پزشک را فراموش نکنید.

علاوه بر تغییرات جسمی، مادر ممکن است با تغییرات روحی نیز مواجه شود. همه ما می‌خواهیم یک بارداری فوق العاده و بدون استرس داشته باشیم. اما در دنیای امروز، فشار خانه یا محل کار می‌تواند دلایلی برای بروز اضطراب باشد.

همیشه به یاد داشته باشید که باردار بودن مساله عجیبی نیست و در صورت لزوم می‌توانید درخواست مرخصی زایمان کنید.

 

مطالعه این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد:

هفته بیست و چهارم بارداری: تغییرات شگفت‌انگیز!

 

نکاتی برای هفته بیست و سوم بارداری

در هفته بیست و سوم بارداری سعی کنید بیشتر از گذشته فعال باشید. فعالیت در این دوران فواید زیادی دارد؛ خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد، به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید و شما را از اضطراب و افسردگی نیز دور می‌کند.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب کافی در تمام طول دوران بارداری ضروری است. این امر به رشد کودک کمک می کند، در عین حال باعث می‌شود زایمان آسان و ایمنی داشته باشید.

قرارهای بازی کودکان - آوک