توصیه می‌شود زنان باردار منابع غذایی غنی از امگا۳ بخورند، همچنین مهم است که از مصرف غذاهای دریایی با مقادیر بالای جیوه پرهیز کنند؛ بنابراین سؤال این است: آیا شما باید در دوران بارداری ماهی بخورید یا نه؟

براساس گفتهٔ FDA، یک زن باردار با توجه به طیف گسترده‌ای از مواد مغذی موجود در ماهی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و امگا۳، باید هر هفته حدود ۲۳۰ تا ۳۴۰  گرم ماهی بخورد. بااین‌حال، غذاهای دریایی‌ای وجود دارند که حاوی مقادیر زیادی جیوه‌اند، که می‌تواند بر رشد کودک شما تأثیر منفی بگذارد. نکتهٔ مهم این است که شما باید بتوانید بین ماهی‌هایی که جیوه زیادی دارند و آنهایی که کمتر دارند، تفاوت قائل شوید.

چرا باید مراقب بود؟

ثابت شده است که غذای حاوی جیوهٔ بالا به تأخیر در رشد کودک منجر می‌شوند. همچنین، به یاد داشته باشید که مصرف غذای دریایی خام را حذف کنید؛ زیرا می‌تواند حاوی باکتری‌های مضر باشد. به همین دلیل مهم است که شما به مصرف غذاهای دریایی در دوران بارداری توجه کنید.

در اینجا لیستی از ماهی و غذاهای دریایی وجود دارد که می‌توانید به دلیل طیف گسترده‌ای از مواد مغذی و سطح پایین جیوه، آنها را مصرف کنید:

  • ماهی خال مخالی
  • صدف
  • ماهی هادوک
  • سالمون وحشی
  • شترمرغ
  • خرچنگ
  • ماهی قزل آلا
  • ماهی تیلاپیا
  • ماهی مرکب

فراموش نکنید که از خوردن ماهی خام خودداری کنید و حداکثر ۳۴۰ گرم ماهی در هفته بخورید.